A Bátorságsarokban is van Tízparancsolat 🙂

Ha nálunk akarsz edzeni, a következő alapelveket és szabályokat kell elfogadnod:

kulonben

  1. Nálunk az eredmény számít, nem az igyekezet. A tartás, a mozgás, a koordináció javulása, az erő, a robbanékonyság, az állóképesség növekedése, a leadott testzsír, a felszedett izomtömeg, stb. A fitnesz-iparban túl gyakran mérik az edzés hatékonyságát azon, hogy mennyire újszerű a mozgás vagy az eszköz, mennyire fáradsz el közben és mennyire lesz izomlázad utána. Nyilván felemelő és hősies érzés „kikészülni” edzésen, de sajnos elég kevés dolog van az életben, amire szédüléssel, hányingerrel, a hormonháztartás, az idegrendszer és az immunrendszer leamortizálásával lehet a legjobban felkészülni…
  2. Elsődleges a biztonság és a tartósság. Sérülten, bekötött ízületekkel, stabilitásproblémákkal, rossz tartással, hibás mozgásmintákkal csak rövid távon lehetne szerény átmeneti sikereket elérni, miközben feláldozzuk egészségünket és hosszú távú céljainkat. Szerintünk nem éri meg – lehet ezt másképp is. Ha te nem így gondolod, nem nálunk van a helyed.
  3. „A profit az különbözteti meg az amatőröktől, hogy jobb az alapokban.” Az alapok a legjobb befektetés: ezek teszik ki az összes gyakorlatok talán 20%-át, de ezek szolgáltatják az eredmények 80%-át. Az edzések zömében ezért az alapgyakorlatokra koncentrálunk, azokat viszont precízen, hatékonyan és rendszeresen gyakoroljuk. Mint már említettem, nálunk az eredmény számít, ha szórakozásra meg változatosságra vágysz, arra ott a mozi meg a buli.
  4. A fejlődés alapja a fokozatosság. Az egyes gyakorlatok, edzések, programok egymásra épülnek és csak akkor hozzák a kívánt eredményt, ha előtte kellően megalapoztuk őket. Ehhez türelem kell, és elfogadása annak, ahol épp tartasz. Ha valami még nem „neked való” és mégis erőlteted, akkor többet árt majd, mint használ. Széles alapra lehet magasat építeni 🙂
  5. Mindenkinek megvannak a maga erősségei, de ugyanúgy a gyenge pontjai is, amikkel meg kell küzdenie. És természetesen mindenki szívesebben csinálná azt, ami jól megy, mert hát az sokkal szórakoztatóbb és több a sikerélmény is, és mindenki azt utálja a legjobban, amire a legnagyobb szüksége van. Mi viszont azért (is) vagyunk, hogy ne engedjük, hogy a gyengeségeidet megkerüld vagy a szőnyeg alá söpörd.
  6. A gyakorlatok pontos technikai kivitelezése is a biztonság és a teljesítmény része. Sem mi, sem a csoport többi tagja nem esik hasra attól, hogy valaki mennyi ideig, milyen gyorsan, mekkora súllyal tud valamit csinálni szarul 🙂 Nem a több a jobb, a jobb a jobb. Ha csak a számokat akarod hajszolni ész nélkül és nem bírod, hogy meg-megállítunk és javítgatunk, válassz inkább mást.
  7. Az egészséges versenyszellem és a hőzöngés nem ugyanaz. Nem vagy különb azoknál, akiknél erősebb, ügyesebb vagy. Itt mindenki egyformán, a saját tempójában és a saját határaival küzd, amiért tiszteletet és elismerést érdemel. Van “ego-fogasunk”, az ajtó mellett balra 🙂
  8. Ha már régi motoros vagy, segítsd, támogasd és bátorítsd az újakat. Emlékezz rá, milyen volt kezdőnek lenni, a magad „keresztjeivel” birkózni, majd frissen átkerülni a haladóba, megtanulni a rendszert, értelmezni a programokat, stb. Nem volt az még olyan rég 🙂
  9. Ha még viszonylag kezdő vagy, legyél türelmes magaddal, ne stresszelj a hibáid miatt, vagy hogy nem sikerül valami elsőre. Eleinte mindenki „béna”, hidd el 🙂 Mindenki. A válogatott kerettag sportoló is meg a jógaguru is.
  10. Merj maradi lenni.
Elfogadom, tovább a jelentkezéshez

 

 

Megosztás: Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on TumblrPin on Pinterest